• De laatste wedstrijd van de JO15 dateert alweer een kleine 9 maanden geleden. Natuurlijk waren ze benieuwd waar ze na 9 maanden intensief trainen zouden staan. De eerste wedstrijd van de Regio-Cup vond plaats op het prachtige nieuwe complex van VV Peursum.

De jongens en meiden van SVN begonnen fanatiek aan de wedstrijd. Al snel bleek dat Noordeloos de bovenliggende partij was. De eerste kans op de 0-1 werd echter gemist. Na nog drie mogelijkheden tot scoren stond het niet echter nog steeds 0-0. Er wordt vaak gezegd dat je dan de deksel op de neus krijgt. Echter stond de verdediging als een huis en stond Lars Vonk goed op te letten bij ballen die toch over de verdediging vielen. Na 35 minuten was het rust en stond het 0-0. Gemixte gevoelens in de kleedkamer: “we zijn beter, maar we moeten wel onze kansen afmaken” werd er geconcludeerd door de spelers en speelsters.

De tweede helft begon nagenoeg hetzelfde als het eerste part. Echter stond het binnen 10 minuten ineens 0-1, nadat Simon Bassa (toch niet de grootste man van het veld) de bal van randje zestien binnen de palen wist te koppen. Daarna was SVN niet van plan rustiger aan te doen: “doorpakken nu en snel die 0-2 maken”. Echter werd Peursum steeds sterker en werd het wat chaotischer bij Noordeloos. Tot echt grote kansen kwam Peursum niet, maar de druk nam steeds meer toe. Zeker toen Peursum aanvallender ging wisselen. De jongens en meiden van Noordeloos stroopten de mouwen op en bleven voor elkaar werken. 10 minuten voor tijd was daar de bevrijding voor Noordeloos: Nathan Vonk pikte de bal op linksbuiten op, trok naar binnen, passeerde de rechtsback van Peursum en schoof de bal langs de keeper, 0-2! De wedstrijd werd daarna uitgespeeld zonder grote kansen weg te geven of te creëren.

Een prima inzet werd beloond met een 0-2 overwinning op VV Peursum. Volgende week staat de volgende derby op het programma. Dit keer is de JO15 van SteDoCo te gast op Sportpark de Noordeloos.