• Nadat we vorige week tegen een flinke nederlaag aanliepen in de wedstrijd met Beesd mochten we vanmorgen thuis aan de bak tegen GJS JO9-5 uit Gorinchem.

Deze wedstrijd hadden we een extra wissel in de persoon van Jesse. Omdat de tegenstander ook met genoeg spelers en speelsters was konden we mooi 7 tegen 7 spelen en hadden we nog 1 wissel over.

We begonnen de wedstrijd met Isabel op doel, Benjamin en Joel in de verdediging. Lauren, Nomi en Dewi op middenveld en Jesse in de spits. Aniek begon op de bank.

De wedstrijd was goed een minuut begonnen of Jesse had de 1-0 al in het doel van de GJS keeper geschoten. In de daaropvolgende minuten was het ongeveer elke minuut raak en was de stand ineens 4-0 in ons voordeel door doelpunten van Jesse en Benjamin.
    Er werd steeds beter samengespeeld en dat kwam in uitdrukking dat ook de middenvelders Dewi, Lauren steeds meer opstoomden naar het doel van GJS. Daar kreeg Lauren het op haar heupen en maakte 2 mooie doelpunten achter elkaar.
    Tussendoor waren er nog kansen voor onder andere Aniek om de score verder op te voeren.

Het was vooral eenrichtingsverkeer op de helft van GJS en de keeper had een drukke morgen. Isabel daarentegen hoefde slechts een enkele keer een achterbal op te halen.
    Als er een keer verdedigend moest worden opgetreden stonden Joel en Benjamin klaar.

De laatste goal van de eerste helft kwam wederom op naam van Jesse. Waardoor we met een 7-0 tussenstand gingen rusten.

In de rust werd er van keeper gewisseld en trok Joel de keepershandschoenen aan.
    Daar ging het scoren onverminderd door. Binnen 10 minuten was de stand door doelpunten van Jesse (2x), Benjamin (2x) en 3 van Lauren opgelopen tot 14-0!
    GJS kwam in het spel niet voor en als ze een keer de bal hadden dan werd dat vroegtijdig hersteld door of het middenveld of de verdediging.

Door deze stand hadden we ook de luxe om een verdedigster minder op te stellen en kon Nomi mee in de spits. Deze gouden vondst betaalde zich meteen uit in een doelpunt voor Nomi, voorafgegaan door een schitterende pass van Jesse.

Waar je in de eredivisie nog weleens ziet dat er op in de laatste minuten gas wordt terug genomen en de krachten worden gespaard, was daar hier vandaag geen enkele sprake van. Vrolijk werd er verder gescoord door achtereenvolgens Lauren, Jesse en opnieuw Lauren.

Slotstuk was het doelpunt van Jesse waarmee de eindstand op 19-0 kwam.

Kortom een mooi afsluiter van het eerste gedeelte van het seizoen. Over een paar weken gaat de competitie weer verder.
    Trainen doen we op de maandag.

Doelpunten 16-10:
    8x Jesse