• Zaterdag blijft de mooiste dag van de week. Zelfs als je al om 7.45 uur op het veld moet zijn om daarna naar Ottoland te rijden. Deze week zijn we voor het eerst sinds lange tijd compleet. Iedereen is op tijd uit quarantaine en ook de tegenstander kan gewoon voetballen vandaag. Vrijdag is voor de trainers en leiders stiekem een best spannende dag, want er kan zomaar een bericht binnenkomen dat dat de wedstrijd toch niet door kan gaan. Gelukkig mogen we lekker voetballen vandaag. Iedereen is keurig op tijd en het hoofdveld in Noordeloos ligt er koud en bevroren bij, een uitgelezen mogelijkheid om je voetsporen snel over het veld heen te trekken. Daarna besluiten we keurig op tijd te vertrekken.

We spelen vandaag tegen VVAC JO11-3 en staan op dit moment onderaan in onze competitie, maar eigenlijk zegt dit niet zoveel, want je weet nooit in wat voor samenstelling er onlangs gespeeld is. We starten met Ryan op doel. Achterin staan Natahael, Levi en Noëmi. Het middenveld wordt gevuld met de 3 Ms; Mees, Maud en Myron. Voorin beginnen Julia en Sarah.

Het veld is koud en glad en de bal doet in het begin niet zo goed wat wij willen. Eigenlijk is er aan beide kanten nog weinig te beleven en hebben wij een klein overwicht in balbezit, maar echte grote kansen krijgen we niet. Hier en daar een schotje en een corner, maar veel verder komen we niet. Onze tegenstander wordt wel steeds verder teruggedrukt en als ze eruit komen om te counteren hebben wij eigenlijk altijd wel iemand achterin om het op te lossen.

Na een minuut of 20 gaat het toch mis, een aanval van de tegenstander wordt met man en macht tegengehouden, maar Myron is net te laat en de aanvaller gaat over het been. De scheidsrechter wijst terecht een penalty toe en dit is het moment voor Ryan om te laten zien hoe goed hij is. De strafschop wordt hard ingeschoten en Ryan bokst de bal op de lat na een scrimmage krijgen we de bal weg en krijgen we gelijk een grote kans. Deze wil er helaas niet in.

Myron werkt zich vandaag een slag in de rondte, maakt acties, speelt over, doet zijn verdedigende werk en probeert ook aanvallend zijn mannetje te staan. In een van zijn acties besluit hij van afstand te schieten en de bal gaat precies over de keeper heen en valt prachtig in de goal, 0-1. Daarna nemen we het heft in handen en makten we ook de 0-2, na een goede actie schiet Myron laag in het doel binnen. Zo gaan we lekker de rust in.

Na de rust komen een aantal kinderen op een andere positie te spelen, soms is dit even wennen en sommige dingen pakken gelijk goed uit. Mees komt achterin te spelen en weet ballen goed af te pakken, maar zorgt er ook voor dat we makkelijk naar voren kunnen spelen.

Eigenlijk blijft het spelbeeld hetzelfde en schommelt het spel heen en weer zonder hele grote kansen aan beide kanten. Op een verkeerd moment is de trainer een stel veters aan het strikken en spelen we met een man minder, de tegenstander weet hiervan te profiteren en maakt de aansluitingstreffer, 1-2.

Zo gaan de laatste tien minuten in en is het opeens weer erg spannend. Maud werkt vandaag erg hard en weet samen met Julia de bal af te pakken van de tegenstander, de bal wordt doorgespeeld en een schot volgt. De keeper keert de bal, maar Sarah weet in een reflex haar knie tegen de bal te krijgen en de bal vliegt voorbij de keeper zo het doel in. Voor de zekerheid werkt Myron hem nog tegen het net, maar het wijzen naar Sarah betekent direct dat de goal toch echt van haar is. Zo is de wedstrijd beslist en is het 1-3 en de tegenstander probeert het nog wel, maar krijgt geen kansen meer.

Het slotakkoord is voor Mees, na een goede actie van wederom Myron tikt hij de bal stuiterend door naar Mees. Met een uiterste krachtinspanning plus handige voetbeweging werkt Mees de bal over de keeper heen in het doel. Zo wordt het 1-4 voor ons en mengen wij ons met 6 punten bovenin de stand van de competitie.

Volgende week spelen wij thuis tegen Unitas en dit zal een zware kluif worden. Gelukkig laten wij zowel op trainingen en wedstrijden zien een echt team te zijn dus volgende week gaan we er weer voor!