• Inmiddels zijn we al een aantal weken in training en het plezier spat er vanaf. Het is duidelijk te zien dat er nu twee keer per week getraind wordt, want het veldspel van de JO11 is op trainingen soms om al van te watertanden. Twee weken geleden hebben we Meerkerk JO12 vriendschappelijk al van de mat gespeeld. Nu was het tijd om te voetballen tegen VVAC in onze eerste competitiewedstrijd.

We spelen 8 tegen 8 en op half veld en momenteel hebben we geen wissels dus de basisopstelling is snel gemaakt. Cas heeft nog wel even tijd op wissel te staan voor zijn eigen wedstrijd. We beginnen met Nathanaël op doel. Timo en Jurgen centraal achterin, Nomi en Dian aan de zijkanten. Maud en Guus op het middenveld en Esther begint als spits. We beginnen eigenlijk niet zo heel goed, we staan elkaar een beetje aan te kijken. Bij toeval komt de bal voor de voeten van Jurgen en schiet de bal naar voren. Maud kan vrij doorlopen en scoort al binnen 2 minuten de 1-0.

We zijn een beetje zoekende, gelukkig zijn Timo, Nomi en Dian goed bij de les. Zij blijven goed in positie, lopen goed vrij en telkens geven ze de bal aan de goede kleur. Gelukkig zijn we vandaag wel een beetje te sterk voor onze tegenstander uit Ottoland. Guus weet met een goede dribbel via de linkerkant voor de goal te komen en uit twee pogingen te scoren. Snel daarna maakt Guus heel snel de 3-0 en zitten we op rozen. Cas die nog even 15 minuten meespeelt, pikt ook zijn goaltje mee en maakt de 4-0.

In de rust nemen we nog even wat punten door, we staan dik voor, maar stiekem kan er nog veel beter gevoetbald worden. We spreken af iets meer de bal over te gaan spelen, iets verder naar voren te gaan staan, maar vooral lekker veel plezier maken.

Jesse is inmiddels overgevlogen uit de JO10 en staat op het middenveld. Dan start er eigenlijk een voetbalshow. We zetten de tegenstander vast en zetten ontzettend veel druk. Timo en Nathanaël zijn de keizers achterin en komen regelmatig op. Guus is helemaal los de tweede helft. Hij werkt, hij sleurt, hij passeert en speelt de bal heel vaak over naar een medespeler. Jesse speelt ook een heerlijke partij en de driehoek met Maud werkt heel goed. Jurgen staat op doel, maar is vooral toeschouwer, want de bal komt zelden bij onze keeper. Nomi, Dian en Esther zorgen er regelmatig voor een aanval van de tegenstander te onderbreken. De eerste 15 minuten na rust scoren we niet, maar is het spel is een lust voor het oog. Het laatste kwart scoren we gelukkig nog drie keer. Jesse scoort een goede goal dankzij een wereldbal van Guus. De 6-0 is prachtig, Nathanaël pikt de bal op het middenveld, Guus stapt de drukte uit, ontvangt de bal, tikt hem door naar Maud en die schiet makkelijk binnen. Timo weet daarna nog de 7-0 te maken, een afstandsschot gaat via een voetje zo de goal in, maar het is duidelijk Timo’s goal.

De eerste drie punten zijn binnen door een hele goede partij. Het is een ontzettend fijn groepje om mee te werken en er zit ontzettend veel voetbal in. Ze hebben in die paar weken al ontzettend veel stappen gemaakt en het plezier spat er vanaf. Volgende week spelen we tegen Lekvogels. Hopelijk weer een goede pot!