• Het is zaterdag 16 oktober, de laatste wedstrijd van het eerste blok. We hebben in de wandelgangen gehoord dat Peursum het best zwaar heeft in de competitie, dus we moeten winnen vandaag.

Guus begint als keeper, hij biedt zich vrijwillig aan en dan ben je eigenlijk al ‘Man of the Match’. Jesse mag zich vandaag melden bij de JO9 en dus zijn we vandaag met 8 kinderen. Timo en Dian beginnen als wissel.

We starten net als vorige week met een keeper, één centrale verdediger, twee verdedigende middenvelders, één aanvallende middenvelder en een spits. Zo proberen we gelijk druk te zetten op de tegenstander net als vorige week. Toch lukt dat iets minder makkelijk dan vorige week, maar we hebben wel een sterk veldoverwicht. We dribbelen, we spelen over en helpen elkaar in het veld.

We proberen ook echt te voetballen. Als Guus de bal heeft moeten Nathanaël en Cas naast Esther staan, zodat Guus de bal naar 1 van die 3 kan rollen en u raadt het al. Dit doen we fantastisch, zo komt er steeds meer voetbal en is het elke week weer een genot om naar te kijken.

Esther heeft achterin de touwtjes in handen en zit overal weer fel tussen. Dian en Sarah werken heel hard en zorgen er steeds voor dat ze de bal goed overspelen. Voor de rust scoren Nathanaël, Cas 2x en Maud, maar Peursum weet ook twee keer te scoren. Zo gaan we met een 4-2 voorsprong naar de limonade.

Na de rust hebben we de ‘wals-modus’ aangezet. Timo besluit even te laten zien dat hij niet alleen steengoed kan verdedigen, maar ook handig kan dribbelen. Vanuit de achterhoede soleert hij door het veld en schiet de bal bekeken in de hoek. Maud, die vandaag een lekkere pot speelt, schiet haar tweede goal van ochtend tegen de touwen.

Peursum is het dan even kwijt en dan besluit Nathanaël even aan te zetten en scoort binnen 5 minuten vier(!) keer. Daarna vallen we even in slaap en doet Peursum weer wat terug. Gelukkig weten Nathanaël en Cas het net nog te vinden. Daarna krijgen we nog wat kansen, maar de bal wil er net niet in. Sarah komt net een lange teen te kort voor haar goal en Dians schot wordt goed geblokkeerd. Peursum besluit er in de laatste minuten nog 12-4 van te maken en daarna vindt Merel het tijd voor penalty's, die worden door de beide ploegen prima genomen.

Nu zit het eerste blok van de competitie erop en gaan we over een paar weken weer verder. Trainen doen we vanaf nu op maandag. Aanstaande zaterdag is er een echte meisjeswedstrijd tegen de meisjes van Arkel. We starten dan om 9.30 uur.

Hopelijk tot dan!

Doelpuntenmakers na eerste blok