• Vanmorgen was het al vroeg dag voor JO8. Om half negen werd er verzameld bij het veld SV Noordeloos. Met twee auto’s vertrokken we richting Ameide.

In Ameide aangekomen snel naar de kleedkamers waar de tactiek van deze wedstrijd werd doorgenomen. Wilbert gaf een vlammende speech waarin hij teruggreep op de goede punten van vorige week en ook enkele verbeterpuntjes aanstipte. Uiteraard moest iedereen nog even plassen vlak voor de wedstrijd vanwege de spanning (de trainers uiteraard niet ).

Onze tegenstander bestond vandaag alleen uit meiden. Maar als JO8 al dacht dat het daarom een makkelijke wedstrijd zou worden kwamen ze daar snel van terug. Binnen de kortste keren had keepster Lauren al 2 keer moeten vissen. Arkel speelde goed en de dames (allen toch een stukje groter dan de spelers en speelsters van Noordeloos) wisten elkaar snel te vinden.
    Aan de kant werden de trainers van Noordeloos lichtelijk ongerust over het verdere verloop van de wedstrijd, het zou toch geen afdroogpartij worden?

In de eerste rust gaf Wilbert nog wat aanwijzingen om toch wat meer tegenstand te kunnen bieden aan Arkel. De 2e 10 minuten gingen daardoor toch een stukje beter. Benjamin kwam een keer goed door zijn schot van afstand was een prooi voor de keepster.
    Achterin stond het nu beter met Nomi als slot op de deur samen met Joel.
    Op het middenveld werd er vooral verdedigend hard gewerkt door Benjamin, Dewi en Isabel. Maar door het goede spel van Arkel werd onze spits Aniek te weinig bereikt.

We gingen dan ook de tweede rust in met een 2-0 achterstand. Er werd gewisseld van keeper, Joel nam het shirt over van Lauren, Nomi mocht even uitrusten van het harde werken en Isabel naar haar plaats over in de verdediging.

Ook in het derde kwart van de wedstrijd hadden de dames van Arkel het beste van het spel. Verschillende keren doken zij gevaarlijk op voor het Noordelose doel en de 3-0 kon dan ook niet uitblijven.

Zou dit dan de eerste nederlaag gaan worden voor Noordeloos? In het laatste deel van de wedstrijd kantelde deze volledig. JO8 vond nog wat extra energie en het spel werd verplaatst richting de helft en het doel van Arkel. De eerste goal kwam op naam van Benjamin uit een hoekschop. De druk werd nu nog meer opgevoerd en uit een voorzet maakte Arkel van schrik een eigen doelpunt; stand 3-2.
    Met nog een paar seconden te spelen schoot Benjamin van afstand de gelijkmaker binnen; 3-3! Dit was gelijk de einduitslag want de scheidsrechter floot direct daarna af.

Vandaag heeft JO8 laten zien ook door te blijven werken als het even tegenzit.
    Goed gedaan allemaal! Op naar volgende week in Woudrichem.