• 2 oktober

Vandaag spelen we thuis tegen Drechtstreek, volgens de trainer van de tegenstander een sterke ploeg, want ze hebben al veel wedstrijden dik gewonnen. Guus doet vandaag met de JO9 mee en Maud start als wissel. We beginnen heel sterk aan onze wedstrijd. Jesse schiet al in de 2e minuut de bal in de goal en we doen alles wat we van te voren hebben afgesproken. Heel veel jagen op de bal en zorgen dat de tegenstander niet aan voetballen toekomt. Zo is het in de 4e minuut alweer raak. Na een goede actie aan de rechterkant tikt de tegenstander de bal in zijn eigen doel. Daarna is Cas aan de buurt. Zijn eerste goal is een goede actie en schiet de bal onhoudbaar in de goal. De tweede goal van Cas is een fenomenaal doelpunt, de bal wordt van de zijkant voorgegeven door Nathanaƫl en Cas kopt(!) de bal snoeihard tegen de touwen. Timo scoort ook nog een goede goal, maar onze 6-0 is ook van wereldklasse. Jesse speelt weer een paar jongens voorbij en kan eigenlijk zelf scoren, maar op het laatste moment speelt hij de bal breed op Nathanaƫl. Hij bedenkt zich geen moment en tik dit cadeautje snel binnen. Wat een teamgoal was dit zeg! De tegenstander scoort net voor rust nog de 6-1, maar wat spelen we goed.

De tweede helft gaat iets moeizamer, want van al dat jagen worden we toch wel moe. Toch sluipt er steeds meer voetbal in de ploeg. De bal wordt keurig aangenomen en daarna verder gespeeld naar iemand in een groen shirt. De jongens staan veelal op het scorebord, maar de meiden laten ook zien erg goed te kunnen voetballen. Zo zorgt Sarah er regelmatig voor dat ze voorin aanspeelbaar is en neemt de ballen goed aan. Dian en Esther zijn echte verdedigers en zorgen ervoor dat er niemand doorkomt en zij kijken al heel goed wie er vrij staan en spelen de bal dan ook goed over. Maud heeft een paar goede acties en daardoor weet Cas nog een prachtige goal te komen. De laatste goal komt van Maud zelf. De tegenstander wil al vroeg van shirt wisselen daarom krijgt Maud een vrije trap en neemt deze zelf. Met een mooie trap zorgt ze dat de bal bovenin de hoek verdwijnt en bepaalt de eindstand op 8-1.

Doelpuntenmakers na 4 wedstrijden:

Timo 4
    Nathanaƫl 3