• Via korte lijntjes werd besloten om een oefenwedstrijd tegen GJS JO11-3 te organiseren. Op woensdag 19-10 treden we aan tegen de 3e klasser. Inmiddels zit ook hun competitie erop en zij hebben wat wedstrijden verloren en gewonnen, voor ons dus een mooie tegenstander. Nomi blijkt helaas ziek te zijn vandaag, hierdoor wordt Cas opgetrommeld om als keeper te fungeren. Timo en Nathanaël staan centraal achterin, Esther en Dian staat op de vleugels. Guus en Jurgen staan op het middenveld en Jesse in de spits. Maud begint als wissel.

Maandag trainden we al wat pittiger en werd het tempo echt omhoog gegooid, dit beloofde dus wat voor de wedstrijd van vandaag. Ook vandaag starten we scherp, we zetten onze tegenstander direct onder druk. We krijgen gelijk een kans en Jesse schiet de bal al in de 2e minuut in de goal na een goede bal van Jurgen, 1-0. Het veldspel is bij vlagen een lust voor het oog. Achterin zitten we er kort op en spelen de ballen goed in. Dian pakt de ballen makkelijk af en geeft ze direct terug aan de goede kleur. Ook als we moeten opbouwen staat zij direct op de goede plek, onwijs goed en leuk om te zien dat afspraken zo goed worden nagekomen zoals Dian dit doet. Esther is aan de andere kant als een ware beul aan het spelen. Ze geeft haar tegenstander geen seconde rust en pakt elke bal fel af. De mannen in de as blijven combineren. Timo, Nathanaël, Guus, Jurgen en Jesse laten de bal heerlijk rond gaan. Na het eerste kwart is de energie een beetje op en komt GJS steeds beter in het spel. Ook zij laten zien, prima te kunnen voetballen. De duels zijn soms fel, maar toch is het een uiterst sportieve wedstrijd. We gaan uiteindelijk rusten met een 1-0 voorsprong dus het is een leuke wedstrijd.

In de tweede helft starten we weer heel goed, we nemen gelijk het spel in onze handen en zijn de betere ploeg. Guus weet ons met een uitstekende goal op 2-0 te zetten. Daarna juichen we iets te uitbundig en staan we na de aftrap eigenlijk nog na te genieten. De bal valt pardoes in de goal. De spits heeft namelijk goed door dat Cas even niet op de goede plek staat en schiet hem behendig langs de keeper. Verder speelt Cas trouwens een uitstekende wedstrijd. Hij houdt er een aantal ballen knap uit en in de opbouw doet hij het ontzettend goed. Nadat Cas de bal in de handen krijgt ziet hij de ruimte voorin. Hij knalt de bal na voren en via Maud komt de bal bij Jurgen en zo wordt het 3-1. We blijven lekker voetballen, Timo is weer heer en meester. Nathanaël loopt ongekend veel gaten dicht en voetbalt zo ontzettend makkelijk. Jesse is inmiddels als vleugelspeler gaan spelen en brengt er lekker veel voetbal in. Zo blijven we makkelijk vooruit voetballen. Na een uitstekende aanval ramt Maud de bal keihard in de halflege goal, 4-1. Kort daarna mag Maud ook de 5-1 maken na een goed doorjagen en prikt de bal binnen.

Vandaag laten we weer zien uitstekend te kunnen voetballen en dat we er echt aan toe zijn om een niveau hoger te gaan spelen. GJS JO11-3 bedankt voor de zeer nuttige en sportieve oefenwedstrijd. Hopelijk gaan we een leuke 2e fase tegemoet. Nu is het even ‘Herfststop’.

Tot snel!

Doelpuntenmakers: