• Het is zaterdag 23 april en spelen wij alweer onze voorlaatste wedstrijd van het seizoen. We spelen vandaag tegelijk met de JO12 op het hoofdveld. Dit kom extra goed uit, want de tegenstander van ons vandaag is Sliedrecht JO11-6 en zij hebben maar 7 spelers. Daarom besluiten wij er direct één speelster door te zetten naar de JO12, want zij hebben maar één wissel. Julia en Sarah vinden het geen probleem om allebei één helftje mee te doen bij de JO12 en JO11. Klasse dames.

We schieten uit de startblokken en zijn gelijk de baas op het veld. Myron weet na een goede dribbel al in de eerste minuut de 1-0 te maken. Kort daarna is het wederom Myron die het net weet te vinden, 2-0. Daarmee lijken de drie punten gelijk al in de pocket te zijn. We spelen goed vandaag, we zijn gelijk wakker en proberen de bal lekker rond te spelen. Bij vlagen is ons veldspel uitstekend. Doordat we zo veel beter zijn vergeten we soms onze verdedigende taken en komt de tegenstander er soms gevaarlijk uit. Ryan staat gelukkig weer uitstekend te keepen en het blijft toch heerlijk als je zo’n keeper onder lat hebt staan. Helaas gaat het in de opbouw even verkeerd en weet Sliedrecht terug te komen tot 2-1. Gelukkig pakken we ons goede spel direct weer op en trekken ten aanval. Myron maakt goede acties en heeft heel veel oog voor zijn teamgenoten. Hij zet Noëmi, Oliva en Maud een paar keer goed vrij voor de goal, maar de dames weten de goal helaas net niet te vinden. Dan transformeert Levi even in Frenkie de Jong, hij verovert de bal net iets over de middenlijn en geeft een fantastische steekbal op Myron die simpel de 3-1 maakt. Ook Nathanaël doet nog een duit in het zakje en schuift de bal keurig de hoek in, 4-1. Voor rust scoort Myron nog een keer en Sliedrecht ook. Zo gaan we met een 5-2 ruststand aan de limonade.

De tweede helft zijn we weer de betere ploeg, alleen weten we niet gelijk tot scoren te komen. Daarna heeft Mees het een aantal minuten op zijn heupen en maakt een prachtige hattrick. Ook Levi weet weer een keer te scoren en zo is de stand opgelopen tot 9-2. Daarna gaat Mees even keepen, zou Ryan een keer gewisseld worden. We horen alleen dat Olivia een kano heeft gekopt en daar best wel wat last van heeft gehad, die halen we voor de zekerheid maar even uit. Ryan mag daarom een keer het veld in. Het laatste kwart is alleen een wat korter kwart, want na een paar minuten vallen de doelpunten wel heel snel achter elkaar en is het verzet van de tegenstander volledig gebroken. Ryan en Maud weten namelijk allebei 2x te scoren en zo staat het 13-2. Een mooi moment om de wedstrijd af te fluiten.

Goed om te zien dat er vandaag veel is overgespeeld, echt geprobeerd is elkaar te laten scoren en zo uit te lopen naar een monsterscore. Lars Vonk werd op het laatste moment benaderd als scheidsrechter en maakte zijn debuut als scheids bij de JO11. Dit deed de jongeman uitstekend en had er zichtbaar plezier in. Erg fijn om zo geholpen te worden, zeker als je weet dat hij 20 minuten later al weer stond te keepen bij zijn eigen wedstrijd.

Op 14 mei spelen we onze laatste competitiewedstrijd in en tegen Hardinxveld.