• Het is zaterdag 9 oktober en de wekker gaat vroeg bij de JO10 pupillen. We spelen vandaag in alle vroegte uit tegen Nieuw Lekkerland. Esther en Dian zijn helaas afwezig, dus we gaan met 7 jongens en meiden op pad.

De wedstrijd start vandaag zonder wissels, er kunnen dus lekker veel speelminuten gemaakt worden. We komen als een raket uit de startblokken en we zetten de tegenstander direct onder druk. Het kunstgrasveld is nat en glad, hier hebben we zichtbaar last van. Toch komen we via Jesse na 6 minuten op voorsprong. Het wedstrijdbeeld blijft hetzelfde, maar de tegenstander heeft een handige spits. Hij weet zelfs onze sterke manen in de luren te leggen en zorgt ervoor dat we snel tegen een 2-1 achterstand aankijken. We creëren zat kansen maar hij wil er niet in. Kort voor rust zakt de moed een klein beetje in de schoenen, want we komen op een 3-1 achterstand.

In de rust passen we wat kleine dingen aan, maar we spreken af te blijven jagen en goed aan onze verdedigende taken te denken.

Kort na rust maakt Cas de 3-2 en doen we weer volledig mee. Helaas maakt de tegenstander kort daarna een wereldgoal, een schot van afstand zeilt over de uitstekende handen van Guus, maar zo'n granaat is voor elke keeper onhoudbaar. We rechten onze rug, na een goede aanval en een schot van Timo gaat de bal via Cas en als laatste een tegenstander zo de goal in, 4-3. Daarna nemen wij de wedstrijd volledig in handen. Jesse maakt er na een goede actie 4-4 van. We blijven continue jagen en we blijken conditioneel iets sterker te zijn, want de tegenstander hapt naar adem.

Maud weet de bal op het middenveld te ontfutselen en met een subtiel tikje weet ze Cas te bereiken. Hij draait zich om en dribbelt richting de goal, beheerst werkt hij de bal in de goal en zo is de comeback compleet, 4-5! De kers op de taart is voor Jesse, in een van de laatste minuten voltooit hij zijn hattrick en winnen we een zwaar bevochten, maar prachtige wedstrijd met 4-6. Wat hebben de kinderen van JO10 vandaag weer laten zien hoe je samenwerkend tot prachtige prestaties kan komen.

Timo 4

Nathanaël 3

Jesse 8

Cas 10

Maud 1

Volgende week spelen we thuis tegen Peursum om 9.00 uur.