• Vandaag mogen we aantreden tegen de meiden van Ameide, deze keer zijn het de meiden van MO10-1. Ameide is een sterke ploeg, want op hun site valt te lezen dat ze bijna alle wedstrijden winnen met uitslagen die lijken op die van ons. Helaas is Timo er vandaag niet bij, maar gelukkig kan Vajèn haar eerste minuten maken bij de JO10.

Dian keepte woensdag al uitstekend op de training, waarmee ze vandaag een plekje onder de lat heeft verdiend. Nomi is er vandaag weer bij en zij start lekker achterin vandaag. We komen uitstekend uit de startblokken en voordat we het doorhebben staat de 1-0 op het bord dankzij een goede goal van Guus. Jesse heeft zijn wondersloffen weer aan en draait en dribbelt door de verdediging en maakt er als snel 2-0 van. Cas, die vandaag als verdediger is gestart, bestrijkt het hele veld en heerst als een echte keizer. Guus die regelmatig zijn tegenstanders zijn hielen laat zien heeft net na de time-out een wereldbal in gedachten en dat lukt ook nog eens. Hij krijgt de bal aan de linkerkant, passeert een dame en speelt de bal dan de bal met links(!) in de loop bij Jesse. Daarna wordt de bal beheerst in de hoek geplaatst en komen we op een riante 3-0 voorsprong. Maud die vandaag nog niet helemaal wakker is, laat gelukkig ook nog even zien uitstekend te kunnen scoren en maakt er 4-0 van. Daarna kantelt het wedstrijdbeeld en worden wij een beetje gemakzuchtig, we laten de fysiek sterke dames steeds meer in de wedstrijd komen. Zij laten namelijk zien uitstekend te kunnen voetballen en komen na twee dekkingsfoutjes op een 4-2 ruststand.

De tweede helft wordt een pittige tweede helft, we lopen soms te veel naar voren waardoor we onze verdedigende taken vergeten. Guus sleurt, rent, vliegt en probeert overal te zijn in de tweede helft en knokt voor het elftal. Dian, Nomi en Esther proberen het achterin dicht te houden, maar helaas komt de tegenstander er toch een paar keer doorheen. We komen dan ook op een 4-5 achterstand te staan. Jesse, die vandaag zijn handen vol heeft aan de grote(re) dames, weet kort voor het eindsignaal Guus te bereiken die er nog 5-5 van weet te maken. Maud is de tweede heft gelukkig wakker geworden en gebruikt steeds meer haar lichaam om zo in de duels te komen. De spanning stijgt en we weten weer een vuist te maken tegen de meiden van Ameide en klappen er net zo hard in als zij. We krijgen hier en daar nog wat kansen, maar we vinden steeds een tegenstander op onze weg of de hele goede keepster van Ameide. Ook Vajèn die steeds beter in haar spel komt krijgt nog bijna een kans op de winnende goal. Cas, die de tweede helft op doel staat, gaat zelfs mee naar voren en probeert de winnende nog te maken, maar helaas komen we net wat kracht te kort om de winnende te maken. Daarna fluit de scheidsrechter af en zijn we toch lichtelijk teleurgesteld.

Een gelijkspel kan soms voelen als een overwinning, maar in deze wedstrijd hadden we gehoopt op meer. Toch ook de complimenten voor de tegenstander die terugkomt van een 4-0 achterstond en zelfs op 4-5 weet te komen. Vandaag dus twee hardwerkende ploegen gezien die er een mooie strijd van hebben gemaakt.