• ‘Hoeveel nachtjes slapen nog?’, zei een ongeduldig meisje deze week. Op zaterdag 23 oktober is het eindelijk zover, een echte meisjeswedstrijd. In de omgeving zijn maar weinig teams die bestaan uit enkel meiden, maar in Arkel was er één te vinden.

Normaal voetballen onze meiden tussen de jongens bij de JO10 en JO9, maar vandaag staan er enkel dames op het veld. Lauren en Nomi uit de JO9 en Sarah, Dian, Esther en Maud uit de JO10. Toch waren wij met 8 vandaag, want Noëmi en Julia zijn ook aan het meetrainen en mogen vandaag direct hun debuut maken. De meisjes van Arkel zijn ietsje jonger, maar net als wij ook nog niet allemaal heel lang aan het voetballen. Inmiddels stroomt het sportpark lekker vol. Ouders maken de kantine en omgeving lekker schoon en vele supporters zijn op de wedstrijd afgekomen.

De wedstrijd begint erg leuk en Arkel krijgt de eerste kans. Dian houdt deze bal gelukkig heel goed tegen. Daarna neemt Noordeloos het heft in handen en beginnen ze lekker te voetballen. Lauren begint als wissel, maar komt er ook al snel in. In een mum van tijd heeft ze er twee gescoord en staan we met 2-0 voor. Nomi en Esther houden achterin de boel keurig dicht en spelen de bal goed over. Sarah maakt er voor de pauze zelfs nog 3-0 van met een uitstekend schot.

Tijdens de limonade zijn er alleen maar vrolijke gezichten te zien en het enthousiasme straalt er van af. We leggen met elkaar nog wat dingen uit, want soms lopen we wel met erg veel in de buurt van de bal.

In de tweede helft nemen we verder afstand van Arkel, Maud schiet van afstand op doel en de keeper houdt de bal net achter de lijn tegen. Dian schiet even later de bal ook nog keurig in het doel. Dat ballen heel hard kunnen zijn moet Julia even ondervinden, want zij krijgt de bal heel hard in haar gezicht. Maar na een korte pauze bikkelt zij ook weer verder in het veld. Sarah komt steeds beter in de wedstrijd en draait zich mooi vrij, geeft een uitstekende bal op Dian, die net niet weet te scoren. Nomi kan goed verdedigen, maar laat ook zien heel goed te kunnen dribbelen en heel behendig te zijn aan de bal. Lauren maakt prachtige dribbels en geeft de bal ook weer goed af aan een dame in een groen shirt. Julia en Noëmi laten ook als zien best wat geleerd te hebben de laatste paar trainingen, want zij proberen lekker te jagen en de bal af te pakken. Esther laat net als op doel en achterin zien niemand er door te laten.

Na een goede counter gaan Maud en Noëmi er samen vandoor en die laatste tikt de bal door naar Maud. Het eerste schot weet de keeper nog te keren, maar de tweede gaat er toch in. Even later weet Maud haar hattrick nog te voltooien. Gelukkig voor onze tegenstander weten zij ook nog te scoren en is de eindstand 7-1. We blijken vandaag nog iets beter te zijn, maar het was een uiterst sportieve en leuke wedstrijd.

Woensdag spelen we weer een wedstrijd met alleen maar meiden, maar dan thuis tegen Ameide. Dit belooft een sterkere tegenstander te zijn, maar daar kunnen we alleen maar van leren.