• Helaas gebeurt het niet zo vaak, maar op 9 november was het weer tijd voor een echte meidenwedstrijd. Het is fijn dat de contacten met Stedoco zo kort zijn, want zo kan er op een trainingsavond een leuke wedstrijd uitgezet worden. De meiden van Stedoco spelen als echt meidenteam in de meidencompetitie, voor ons dus een extra goed en leuk moment om ons te meten.

Als het net na 18.00 uur en wij druk bezig zijn met de warming-up en de tegenstander het veld op komt, krabben wij ons wel even achter de oren. De meiden van Stedoco zien er toch iets groter uit dan verwacht. Een zware dobber wacht op ons. Esther start op doel, centraal achterin staan Dian en Nomi. Op de flanken staan Aniek en Isabel. Het middenveld wordt gevormd door Maud en Fiene en Lauren is onze spits. Dewi staat te popelen als wissel.

We starten vrij fanatiek en met veel enthousiasme. Een aantal meiden speelt voor de eerste keer op een half veld, maar doen dit hartstikke goed. Bij vlagen spelen we de bal makkelijk over. De tegenstander komt er maar moeilijk doorheen. Dian en Nomi weten heel goed wat ze moeten doen als ze de bal afpakken, zo kunnen we makkelijker doorvoetballen. Lauren, Fiene en Maud zijn een mooie driehoek en ze wisselen veel van positie. Stedoco heeft er echt moeilijk mee. Eigenlijk is het een kwestie van tijd voordat we echt een goed schot op doel kunnen afvuren.

Aniek stoomt aan de rechterkant op en heeft de 1-0 op haar slof, helaas weet de tegenstander met al het geluk van de wereld de bal weg te werken. Fiene vergeet even later een keer de trekker over te halen en Maud probeert het van te ver weg. Lauren heeft het aardig op haar heupen vandaag. Nadat een bal afgeslagen lijkt te worden, pikt ze de bal op en schiet van afstand via een voet van de tegenstander raak, 1-0.

Ook Stedoco is af en toe gevaarlijk, maar Esther weet haar goal schoon te houden. De mooiste aanval van de avond zien we in de eerste helft. Nomi speelt de bal naar Dian, zij weet het spel te verplaatsen naar de linkerkant en via Isabel gaat de bal heel snel naar voren via een aantal schijven, helaas wil deze bal er niet in, maar het is een prachtige aanval. Dewi is inmiddels in het veld gekomen en komt aan de rechterkant regelmatig op. Zo kunnen we via beiden kanten lekker aanvallen vanavond. Kort voor rust laat Lauren weer zien een uitstekende spits te zijn. Na een knappe individuele actie ramt ze de bal onderin de hoek, op zo’n schot in de keeper kansloos. Zo gaan we de rust in met een fijne voorsprong. De meiden worden overladen met complimenten. Er wordt uitstekend gevoetbald, maar vooral hard gewerkt.

De tweede helft start en Esther is in het veld gekomen. Dian staat nu op doel. Esther is weer zo fanatiek als altijd en pakt weer een hoop ballen af. Zo blijven we druk op de tegenstander houden. Toch moeten we alert blijven, want Stedoco geeft niet op. Ze willen natuurlijk niet verliezen van de buren. Helaas staan we toch even met elkaar te slapen en valt de 2-1 pardoes in de goal. De spanning is terug in de wedstrijd. Langs de kant breekt het zweet toch stiekem uit, want we willen nu eindelijk eens winnen van Stedoco. Isabel staat aan de linkerkant en bijt zich steeds vaster in haar tegenstander. Isabel is linksbenig, maar als de bal voor haar rechterbeen komt, dan trapt ze de bal gewoon met haar mindere been naar voren. Maud die vanavond heel hard werkt, maar is soms nog wat ongelukkig aan de bal. Na hard doorwerken weet ze de bal af te pakken aan de rechterkant en dribbelt snel door naar de goal. Ze maakt er met een heel goed schot 3-1 van. Zo lijkt de wedstrijd echt onze krant op te vallen. Dit geeft gelijk weer extra vertrouwen voor de meiden achterin. Zo zien we Nomi, Esther, Dewi en Isabel rustig ballen aannemen en overspelen. Echt goed om te zien, dat de meiden in een aantal maanden weer veel geleerd hebben. Aniek is inmiddels onze spits en werkt zo hard als ze kan en ze tikt de bal keurig door naar de volgende die vrij staat.

Lauren weet, na net zo hard werken, aan de rechterkant een intrap te winnen. Maud ziet dat er veel ruimte ligt en roept dat Lauren snel in moet spelen. Blijkbaar voelen de meiden elkaar goed aan. Lauren bedenkt zich geen moment en tikt de bal naar Maud. Ze draait snel door naar de goal en ramt de bal keihard in de hoek. Zo wordt het 4-1 en lijkt de winst binnen. In de laatste minuut van de wedstrijd heeft Stedoco nog de kans om de 4-2 te maken, maar Dian gaat fantastisch naar de hoek en pakt de bal uitstekend. Klasse gedaan Dian!

Dan is de wedstrijd afgelopen en winnen wij met 4-1 van Stedoco. Klasse gedaan meiden, in het nieuwe jaar organiseren we wederom een wedstrijd voor de meiden. Kijken of het dan weer zo goed gaat.