We zijn als voetballers gewend om in gesponsorde kleding te voetballen. De hoogste senioren elftallen hebben ook gesponsorde trainingspakken, warmloopshirts en tassen. Verder zijn er jassen voor de trainers en coachjassen voor de leiders. Het gaat bij onze vereniging dus over veel materiaal wat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. We gaan dus zorgvuldig met onze kleding om, want we willen er netjes bijlopen. Omdat onze club steeds groter wordt, is het ook een steeds grotere opgave om dat allemaal goed te organiseren. Daarom gaan we de werkwijze aanpassen.
Het was altijd zo dat een elftal, middels een leider of speler aan de bel trok bij het bestuur of bij Aart als er materialen versleten of kapot waren. Vervolgens gingen wij daarmee aan de slag. Omdat de meldingen heel het jaar door komen zijn wij daar constant, gefragmenteerd mee bezig. Een paar nieuwe sokken, drie nieuwe shirts, kapotte tassen of complete tenues die aan vervanging toe zijn. Dat is bewerkelijk, inefficiënt en duur en daarom gaan we dat anders doen.
Elk elftal inventariseert in mei van elk jaar of er nieuwe kledingstukken nodig zijn. Daarvoor is een formulier gemaakt wat op de website staat en te downloaden is. Dat formulier en de kapotte kleding dient uiterlijk 31 mei ingeleverd te zijn in de materialenruimte. Het formulier moet voor die datum verstuurd worden naar svn.materialen@hotmail.com. De verantwoordelijke voor de materialen beoordeelt de aanvraag en koppelt terug. Vervolgens worden in geval van grote aantallen de sponsoren benaderd of ze wederom willen sponsoren en als dat het geval is wordt het verder in werking gezet. Soms, bij kleinere aantallen zal de vereniging het financieren en bij onzorgvuldig gebruik zijn de kosten voor het betreffende elftal. Vervolgens bestellen wij in één keer voor alle elftallen en nemen dan ook een aantal reserve kousen op voorraad. Die liggen achter slot en grendel en kunnen via de verantwoordelijke voor de materialen verkregen worden.
We hebben dus nog maar één bestel moment per jaar en als je als elftal niet inventariseert dan moet je een jaar langer met dezelfde kleding verder. De verantwoordelijkheid ligt dus bij het elftal, want jullie willen er netjes bijlopen. De gebruiksduur van verstrekte kleding ligt tussen de drie en zes jaar. Voor die periode zal de aanvraag ter vervanging van de complete kleding sowieso niet gehonoreerd worden of er moet sprake zijn van duidelijke aanwijsbare redenen die buiten de schuld van het desbetreffende team liggen. Contractueel zijn we, voor zover mogelijk, gebonden aan Hummel. Je kunt kijken op Deventrade.com. Uiteindelijk heeft SV Noordeloos de laatste stem in de uiteindelijke keuze, om zoveel mogelijk uniformiteit te kunnen waarborgen.
De bestelling zal in juli gedaan worden, want er gaat best veel tijd over heen voordat we rond zijn met de sponsoren. Omdat bijna elke vereniging logischerwijs na het einde van het seizoen pas bestelt hebben de leveranciers en kledingdrukkers het dus waanzinnig druk in de zomer. Daarom lukt het niet om voor het begin van het nieuwe seizoen of de competitie de kleding beschikbaar te hebben. Dat zal in veel gevallen oktober worden.
Samengevat geldt voor elk elftal of team:
Succes! Heb je hierover nog vragen dan kun je daarover contact opnemen met Aart of Dik Kruis.
Link naar het BESTELFORMULIER
SV Noordeloos
Nieuwendijk 10A
4225 PD Noordeloos
Relatienummer KNVB: BBHZ793
Algemene zaken:
svnoordeloos@outlook.com
Ledenadministratie:
sv.noordeloos@hotmail.com
Kantinezaken
svnkantine@outlook.com
Website:
websitesvnoordeloos@hotmail.com
Clubkrant:
clubkrant.svn@hotmail.com