• Op deze frisse zaterdagmorgen verzamelen de spelers van JO9 zich op de thuisbasis. Nadat een aantal spelers en speelsters in quarantaine hebben gezeten mogen de meesten gelukkig weer naar buiten. Alleen Julian en Joel ontbreken.

Nadat het veld is uitgezet door de trainers verzamelt het team zich in de kleedkamer voor de nodige instructies en om de strategie van deze morgen door te nemen. De trainers hebben zich de afgelopen week weer het hoofd gebroken hoe deze tegenstander het beste bestreden kon worden.

Uiteindelijk spelen we vandaag in een 2-2-1 opstelling met Aniek gelukkig weer terug in de spits.
    De verdediging wordt gevormd door Lauren en Nomi, het middenveld door Dewi en Benjamin vd Dool.

Doordat de tegenstander LRC uit Leerdam met slechts 7 spelers komt, spelen wij met 2 wissels. Benjamin Deelen en Isabel beginnen op de spreekwoordelijke bank.

JO9 begint goed en geconcentreerd aan de wedstrijd. Het Leerdamse team, dat geheel uit jongens bestaat, dacht wel even te gaan winnen van Noordeloos. Dit gaf extra motivatie voor JO9.

De eerste aanvallen van LRC werden vrij gemakkelijk onschadelijk gemaakt door de middenvelders of de verdediging. Lauren en Nomi laten zien prima te kunnen verdedigen, iets wat ze ook al lieten zien tijdens de midweekse meidenwedstrijd tegen Stedoco.

Uit een afgeslagen aanval van LRC volgt de overname door Benjamin van den Dool die het vervolgens keurig afmaakt met een doelpunt, 1-0 voor Noordeloos.
    Vanaf dan is het vooral tegenhouden voor LRC en niet lang daarna kan Noordeloos de 2-0 op het bord noteren, opnieuw door Benjamin van den Dool.

Ondertussen had Fiene niet veel meer te doen dan af en toe een verdwaalde bal voor het doel weghalen en weer in het veld brengen.

Het volgende doelpunt laat niet lang op zich wachten, dit keer door een mooie actie gevolgd door een voorzet op maat van Benjamin van den Dool. Aniek staat, zoals wel vaker, op het juiste plekje en maakt de 3-0.

Dewi voert haar taak op het middenveld prima uit, soms iets te goed. Onbewust verdedigd ze een bal uit met haar hoofd. Echter zag ze die niet aankomen waardoor ze eventjes naar de kant moest om bij te komen. Maar als echte Noordeloose was ze er snel weer bovenop.

Net voor de rust heeft Lauren een rush van achteruit waarna ze de bal in het Leerdamse doel schiet. JO9 gaat dan ook met een 4-0 voorsprong de rust in.

Onder het genot van een lekker bekertje limonade werden complimenten uitgedeeld voor de eerste helft en JO9 op het hart gedrukt zo door te spelen.

In de tweede helft ging Benjamin van den Dool het doel verdedigen. Voor hem stonden Nomi en Benjamin Deelen, Fiene en Dewi op het Middenveld en Aniek weer in de spits.

Al vrij snel werd duidelijk dat de lijn van de eerste helft niet werd doorgetrokken. Dingen die in de eerste helft vanzelf leken te gaan waren in de tweede helft ineens lastig. De afstand tussen de verdediging een het middenveld waren groot, gaten werden niet meer dichtgelopen en spelers niet meer gevonden. Hierdoor kwam LRC steeds beter in de wedstrijd en al snel werd de 4-1 binnengeschoten door een speler van LRC.

Fiene liep zich ondertussen de benen uit het lijf om de bal te pakken te krijgen, Benjamin Deelen deed ook steeds beter mee in het spel, maar helaas was er iedere keer wel weer een speler uit Leerdam die roet in het eten gooide en zodoende kwamen we niet meer echt bij het doel van de tegenstander.

Even later kwam ook Isabel tussen de lijnen om samen met Nomi de verdediging op zich te nemen. Alhoewel de dames nog enkele keren goed uitverdedigden kwam de concentratie niet meer terug.

Na een goed actie maakte LRC er nog 4-2 van en dat werd ook de eindstand.

Al met al een prima uitslag na een hele leuke eerste helft. De trainers hebben weer wat huiswerk voor de training en kunnen weer gaan broeden op de strategie voor komende zaterdag. Dan wacht in de volgende thuiswedstrijd HSSC uit Gorinchem.