• Na de thuiswinst van vorige week vertrokken we vanmorgen vol goede moed richting Arkel. Het begon al lastig; het vinden van een parkeerplaats bij de club was onmogelijk. Gelukkig uiteindelijk bij het station kunnen parkeren en naar het complex van Arkel gewandeld.

We hadden hoog bezoek vanmorgen; trainer van JO10 Vincent was vandaag bij de wedstrijd aanwezig, zodat hij Fiene ook een keer kon zien spelen. Als oud Arkelnaar kon hij ons wegwijs maken op het complex en vol trots vertellen over vroeger tijden.

In de kleedkamer gaven Danny en Wilbert de laatste instructies mee en was iedereen klaar voor de wedstrijd.

Door de afwezigheid van Aniek waren we met 9 spelers. Isabel begon op doel, Joel en Nomi vormden de verdediging, Lauren, Dewi en Benjamin vd D bewaakten het middenveld, terwijl Fiene in de spits stond. Benjamin Deelen en Julian begonnen als wissel. Koud begonnen lag de bal al in het doel van Noordeloos; Arkel zette de aanval op en via een scrimage ging de bal via een Noordeloos hoofd in het doel en stonde we met 1-0 achter.

Kort daarna werd het al 2-0. Arkel had er zin in en combineerde er lustig op los. Continu werd de goede man of vrouw gevonden. Wij hadden onze handen vol met verdedigend werk. Er werd door iedereen hard gewerkt. Nomi verdedigde sterk en ook Joel tackelde er flink op los.

De keren dat Noordeloos de weg naar voren vonden was er weer een verdedigend been van Arkel dat de weg naar het doel versperde. Lauren probeerde verschillende keren aanvallen op te zetten, Fiene zwoegde en sleurde over het veld, Dewi deed haar uiterste best en Benjamin probeerde het nog van afstand. Isabel bracht nog een paar keer redding op een aanval van de snelle en technisch vaardige aanvallers van Arkel maar het mocht niet baten; we gingen met een 6-0 achterstand de rust in.

In de rust werd de strategie en tactiek voor de tweede helft doorgenomen. Verder waren er ook wat personele wisselingen; Julian verdedigde het doel en Benjamin D schoof door naar het middenveld. Het was duidelijk te merken dat we de tweede helft er wat korter op zaten. Arkel kwam er moeilijker door en de keren dat ze erdoor kwamen stond Julian prima te keepen. We kwamen wat meer in de buurt van het doel van Arkel maar tot echt grote kansen leidde het nog niet.

Totdat er een aanval via Benjamin vd D en Lauren werd opgezet die bij Fiene uitkwam. Die rommelde zich door de verdediging van Arkel en schoot de bal prima in het linkerhoekje van het Arkelse doel, waardoor de akelige 0 van het spreekwoordelijke scorebord verdween.

Het slot was weer voor Arkel waardoor de eindstand op 8-1 kwam (kan ook 9-1 zijn geweest, het enthousiasme van de notulist om de stand bij te houden nam wat af naarmate de wedstrijd vorderde).

Waren wij een aantal weken geleden nog een paar maatjes te groot voor onze tegenstander is de enige juiste conclusie vandaag dat dit gold voor Arkel.

Op naar de volgende wedstrijd , zaterdag 20 november thuis tegen LRC uit Leerdam.