• Op zaterdag 9 april staan de luiken bij een aantal kinderen nog op de ‘sluitstand’. Een groot aantal kinderen heeft de avond ervoor de eerste stappen gezet in een bruisend uitgaansleven. In het Noorderhuis was namelijk een echte disco en een aantal kinderen van de JO11 danste er vrolijk op los. Daarom is het vandaag extra zuur dat de wekker zo vroeg afgaat. Om half negen wordt er al afgetrapt op, een met hagel bedekt, kunstgras.

Net als de vorige keer is VVAC JO11-3 zo vriendelijk om met negen kinderen te starten, zodat we beiden maar 1 wissel hebben. Julia die net hersteld is van een flinke griep begint als wissel. De tactiek blijft eigenlijk hetzelfde, onze twee grote mannen staan centraal achterin. Maud, Sarah, Mees en Myron staan op het middenveld en Oliva en Noëmi bezetten de voorste posities. Al snel blijkt dat we fysiek er goed voorstaan ten opzichte van de tegenstander en ook voetballend lijken we wat sterker. Het wedstrijdbeeld kantelt al snel in het voordeel van ons en we krijgen dan ook een aantal kansen. Helaas krijgen Myron, Mees en Oliva de bal niet tussen de palen of keert de keeper de inzet goed. Sarah staat tegen een handige voetballende jongen, maar werkt keihard om het hem zo moeilijk mogelijk te maken en doet dat met verve. Na een minuut of 20 komen we na een goede actie van Myron eindelijk op een 0-1 voorsprong. Hier krijgen we direct meer vertrouwen van en beginnen steeds beter te voetballen. Op aangeven van Rico geeft Mees goed druk op een minder goede bal van de tegenstander. Mees komt er zeer goed tussen en geeft de bal half hoog voor op Myron. Hij bedenkt zich geen moment en ramt de bal behendig in de goal, 0-2. Maud krijgt kort voor de rust ook nog een goede kans op te scoren, maar zij heeft direct drie jongens op haar heen en komt niet tot scoren. Ook VVAC krijgt nog een goede kans om te scoren, maar Julia weet door hard te werken deze kans tegen te houden. Julia laat behalve een harde werkster te zijn ook steeds behendiger met de bal te worden.

In de pauze nemen we nog even de laatste zaken door, maar eigenlijk doen we het erg goed. Olivia en Noëmi zijn ontzettend trouw in hun taak voorin en op het middenveld wordt er goed gewerkt om overal op het veld te zijn. De twee helft starten we furieus we nemen gelijk het initiatief en krijgen wat goede kansen. Uit een rommelige aanval staan we kort na de rust met 0-3 voor dankzij een doelpunt van Mees. Daarna zijn we wat slordig met afwerken of iemand vrij zetten voor de goal. VVAC een jong(er) leuk voetballend ploegje krijgt steeds meer vertrouwen en druk ons ver terug. Myron weet zelf nog twee ballen van de lijn te halen en Ryan keept erg fanatiek om zijn doel schoon te houden. Gelukkig weten we het eindsignaal zonder tegendoelpunten te halen en hebben we weer 3 punten binnen. Daarna worden strafschoppen genomen en de tegenstander bedankt. Een goede wedstrijd van de JO11 waarin onze verdediging stond als een huis en de meiden steeds beter gaan voetballen en ook nog eens hard werken. Klasse!

Daarnaast complimenten voor de jonge scheidsrechter van VVAC. Echt fluiten was tijdens deze sportieve wedstrijd niet vaak nodig, maar als het wel moest, dan was het goed. Kort na deze wedstrijd stond de jongeman al weer op een ander veld een ander wedstrijd te fluiten.