• Het is woensdag 22 februari en op het programma staat de inhaalwedstrijd tegen Kozakken Boys. Deze wedstrijd had uit gespeeld moeten worden, maar in goed overleg is de wedstrijd thuis. Helaas zitten we in de lappenmand de afgelopen tijd dus is het zoeken naar genoeg spelers. Jesse is gevloerd door de griep en Guus is geblesseerd, Timo is gelukkig wel genezen van de griep, maar is nog niet topfit na zijn voetblessure. Gelukkig worden we geholpen door Mees, Cas en Ryan.

Door diverse tegenstanders zijn we al gewaarschuwd voor het temperament bij onze tegenstander, maar daar is onze Danny voor ingeschakeld om het in goede banen te leiden. De wedstrijd begint en we proberen direct de bal lekker rond te laten gaan, maar de tegenstander probeert ook goed druk te zetten op de bal. In het begin hebben we iets meer de bal en lijken we de overhand te krijgen. Toch kantelt de wedstrijd in het voordeel van Kozakken Boys, zij weten elkaar bij vlagen iets makkelijker te vinden. Gelukkig staat Ryan vandaag zijn mannetje en hij houdt goed zijn doel schoon. Maud en Cas staan vandaag centraal op het middenveld en Maud staat duidelijk op scherp vandaag. Ze wint veel duels, pakt ballen af en heeft het lef om af toe haar directe tegenstander te passeren, bij vlagen een lust voor het oog. Cas speelt iets simpeler en probeert snel Mees in stelling te brengen en zo proberen we op te schuiven richting de overkant. Na goed doorzetten aan de rechterkant weet Mees ons op voorsprong te zetten met een goed schot met links, 1-0. We kunnen niet lang genieten van de voorsprong, want Kozakken Boys zet zich snel naast de thuisspelende uitploeg, 1-1. Zo gaan we ook rusten.

In de eerste helft hebben we al moeten smijten met onze krachten en het eerste kwart na rust is dan ook duidelijk voor Kozakken Boys. De tegenstander zet ons goed vast achterin en we krijgen dan ook maar moeilijk de bal op het middenveld of voorin. We komen dan ook terecht op een 1-3 achterstand. Daarna zit het derde kwart er op en zetten we wat zaken om. Jurgen komt in de spits te spelen en laat even zien dat hij op de brommer is en brengt ons terug in de wedstrijd met een uitstekende goal. Even later is het vanaf het middenveld een vrije trap voor Kozakken Boys en wij staan achterin niet echt goed op te letten en zo valt de 2-4 binnen en lijkt de wedstrijd gespeeld. We besluiten nu met wat meer risico te gaan spelen en verder naar voren te gaan staan. De Boys uit Werkendam hebben al de kracht om de bal van achteren naar voren te lepelen en zo achter onze verdediging te komen. Gelukkig staat daar Nomi die de lange bal met links controleert en zo het gevaar weet te stoppen. Ons risicovolle spel wordt al snel beloond door een prachtige goal van wederom Jurgen 3-4. Zo gaan we de laatste minuten in, kunnen we nog een punt pakken? Op het middenveld wordt Esther onder de voet gelopen die uitstekend speelt op het middenveld. Mees rammelt de bal naar voren en de bal valt voor de goal in een ouderwetse scrimmage, heel wat voeten gaan erheen, maar de bal wil er via de paal en andere voeten niet in. Zo eindigt de wedstrijd in een 3-4 nederlaag. We hadden niet hoeven te verliezen, maar heel onterecht is het ook niet.

Door het laatste tijdstip worden er geen penaltyā€™s genomen, handen worden er ook niet geschud en dat past misschien ook maar beter bij deze wedstrijd. De tegenstander heeft helaas bij vlagen laten zien niet voor de sportiviteitsprijs te komen. Wel ontzettend knap de wij ons niet uit de tent laten lokken en ook geen angst laten zien in de duels. Zo hebben we ons uitstekend staande gehouden in de 2e klasse en zullen de laatste fase hier dan ook lekker in blijven voetballen.