• Op zaterdag 19 november spelen we tegen Peursum JO11-1. Deze ploeg speelde in de 2e klasse, maar wist daar geen punten te behalen. Na één wedstrijd bij ons in de competitie staat die teller nog steeds op nul. Voor ons dus zaak om dit zou te houden en dat wij de punten naar huis gaan nemen.

Wij spelen namelijk op het prachtige complex van Peursum. Bij binnenkomst van het complex staat de JO11 niet ingedeeld, maar dit blijkt een tikfout te zijn. Er is zelfs een meisjes kleedkamer geregeld voor alle gasten, dus hier is overal aan gedacht. Esther begint als wissel, want zij is pas net hersteld van de griep. Jurgen start op doel en verder staat iedereen op een bekende plek. We starten goed aan de wedstrijd en de bal gaat bij vlagen prachtig van voet naar voet. Binnen een paar minuten staan we dan ook al op voorsprong. Guus weet na een actie aan de linkerkant Maud te bereiken en zij schiet de bal keurig in de hoek. Op dat moment hebben wij een duidelijk veldoverwicht en zijn wij erg sterk in balbezit. Peursum komt er maar zelden uit, maar als ze eruit komen dan wankelen we wel direct. Na 10 minuten weet Peursum dan ook uit een goede counter op 1-1 te komen. Wij laten ons niet gek maken en blijven heerlijk combineren. Vlak na de gelijkmaker komt Dian aan de bal en schreeuwt naar Jesse dat de bal eraan komt, na weer een fantastische bal van Dian komt de bal bij Jesse en hij maakt dit simpel af, 1-2. Daarna kantelt de wedstrijd volledig, we stoppen met voetballen. Met name zonder bal weten we niet meer wat we moeten doen. We lijken er te gemakkelijk over te denken en na drie fouten achterin staat het 2-2. Vlak na de gelijkmaker krijgt Peursum een terechte vrije trap en deze wordt fantastisch ingeschoten. We geven nog wel gas naar de rust toe en krijgen vier corners achter elkaar, maar we weten niet te scoren. Zo gaan we voor het eerst dit seizoen met een achterstand rusten.

Eenmaal in de kleedkamer is de teleurstelling groot, de kinderen zijn er stil van. Aan de bal gaat het prima, maar zonder bal moet er echt een stapje bij vandaag. De tweede helft start en we vliegen uit de startblokken en krijgen veel kansen. Maar de tegenstander komt er ook een aantal keren heel knap uit, maar zij vergeten het duel in het slot te gooien. Guus weet ook nog een paar keer goed te redden en zo blijven wij in de wedstrijd. We geven niet op en blijven proberen snel de bal af te pakken. Jurgen krijgt grote kansen, maar weet de bal er niet in te krijgen. De keeper van Peursum lijkt niet meer gepasseerd te willen worden. Inmiddels is het laatste kwart ingegaan en staan we nog steeds achter. Het tempo gaat steeds verder omhoog en we krijgen genoeg mogelijkheden om op gelijk hoogte te komen. Het moment van onze eerste verliespartij komt dichter en dichterbij. Peursum loert op de counter, maar zij komen net wat kracht te kort. Dan zes minuten voor tijd slingert Nathanaël door de verdediging heen en ramt de bal met rechts in de rechterkruising, 3-3. We zijn dolgelukkig, want we lijken in ieder geval met een punt naar huis te gaan. Toch gaan we er nog even voor we krijgen nog een kans. Weer is het Jurgen die kan scoren en nu lukt het wel. Na een soort van scrimmage weet Jurgen zijn voet tegen de bal te krijgen en bal rolt langs de handen van keeper via de bal in de goal. Zo komen we toch nog op een welverdiende voorsprong. Dan is het nog twee minuten zorgen dat er geen muisje doorheen komt en dit lukt. Zo winnen we weer en hebben we na drie wedstrijden in de 3e klasse 9 punten en doen we wéér mee bovenin.

Doelpuntenmakers na wedstrijd 3(19):
    Jesse 6
    Jurgen 6