• De allereerste wedstrijd als JO10 staat vandaag op het programma. We treden aan tegen het 5e JO10 team van GJS. Jesse en Guus versterken vandaag de JO9. Vandaag hebben de meiden de overhand. Esther heeft ons in de transferperiode versterkt en zo spelen we dit seizoen met 4 meiden en normaal gesproken met 5 jongens.

We starten sterk en hebben eigenlijk direct de overhand. We schieten een paar keer op doel, maar de bal wil er niet in. Daarna ligt hij opeens bij ons in de goal. We blijven door voetballen en raken zelfs nog een keer de paal. Toch komt GJS op een 0-2 voorsprong. Daarna komen we eigenlijk steeds minder aan voetballen toe en vergeten we hier en daar wat over te spelen en de bal wat sneller af te pakken. Voor de rust maakt Nathanaël de 1-2 en zijn we terug in de wedstrijd. In de tweede helft maakt Timo in één van de eerste minuten een prachtig eigen doelpunt en snel daarna valt ook de 1-4. Toch blijven we hard werken met elkaar en doen we heel veel goed maar echte grote kansen krijgen we niet meer. Timo knalt er van afstand nog wel een bal in en Cas doet dat uit een corner ook. De tegenstander helaas ook en zo wordt de eindstand bepaalt op 3-6. Al met al een prima wedstrijd, met een hoop goede punten en nog een paar leerpuntjes.

Een groot compliment blijft toch hoe de jongens en meiden met elkaar omgaan en echt een team zijn. Of je nu wint of verliest.