• Het is zaterdag 5 juni, eindelijk mag er weer eens gevoetbald worden op zaterdag. De afgelopen maandag hebben we elke zaterdagochtend onderlinge wedstrijdjes gespeeld met de nieuwe JO8. De laatste weken hebben we ook nog samen getraind als nieuwe JO10 op woensdagavond. Toch gaat er niets boven een echte wedstrijd tegen een team met een ander kleur shirt.
    Vandaag is in Regio-Cup Peursum JO9-2 onze tegenstander. Eigenlijk hebben we geen oog voor onze tegenstander, voor de wedstrijd trappen we lekker een balletje met elkaar en doen we nog een korte oefening om echt warm te worden.
    Daarna start de wedstrijd, we dringen gelijk aan en hebben een paar goede kansen, maar de bal wil er niet in. Peursum countert dan één keer naar voren en weet de bal zowaar in de goal te krijgen. Bij een paar koppies is de verbazing van het gezicht af te lezen, hoe kan dit nou? Maar we rechten onze rug en gaan verder waar we mee bezig waren.
    Er wordt heerlijk gedribbeld, geschoten en gescoord. De laatste weken is er getraind op vrijlopen en overspelen. Dit zien we vandaag ook terug op het veld. Eigenlijk is het bij vlagen een lust voor het oog. We lopen in de rest van de wedstrijd dan ook makkelijk uit naar een 15-2 overwinning. Jesse is vandaag onze topscoorder met 5(!) doelpunten.
    Zaterdag spelen we om 8.30 uur in Werkendam tegen Kozakken Boys JO9-2