• Woensdag 20 oktober spelen de veteranen tegen Peursum op hun nieuwe complex. Rond 19.15 uur druppelen de meeste spelers binnen in de gezellige kantine van Noordeloos, een kop koffie wordt genuttigd. Een aantal spelers heeft nog wat lichte klachten van de vorige keer, maar lijken het vanavond toch allemaal weer te willen proberen. Nadat de koppen geteld zijn, bewegen wij ons richting Giessenburg. Wanneer de verlichting opdoemt van Peursum zijn wij de kleding vergeten. Dit blijkt één van de belangrijkste taken van Mark te zijn, maar is helaas niet gelukt. Gelukkig is zijn grote broer bereid de kleding op te halen in ons geliefde Noordeloos. De rest van het team wacht geduldig in de nieuwe kleedkamer, ondanks dat de 1,5 meter regel achter ons ligt kunnen wij ons hier prima aan houden in de groot opgezette kleedruimte. Die miljoenen van het oude Giessenlanden zijn hier prima besteed, want aan kwaliteit is hier geen gebrek.

Rond 20.15 uur vangt de wedstrijd aan. In gedachten denken wij vanavond het spel van Ajax te kunnen nabootsen. De realiteit ligt misschien wat anders, maar het plezier en fanatisme is er zeker niet minder om. De wedstrijd golft en kabbelt heen en weer. René weet zichzelf twee keer met prima doelpunten op het scorebord te zetten. Peursum komt twee keer terug van een achterstand en zo gaan we met een gelijkspel rusten. De thee smaakt goed in de rust en is prima naar binnen te werken, want deze is al lekker op kamertemperatuur en dat is geen goede voorbode voor de laatste keer dat wij gaan terugkomen in de kleedkamer. Wij nemen onze tactiek nogmaals door en als we dit goed uitvoeren, zullen we ook gebruik kunnen maken van ons conditionele voordeel, althans zo wordt gedacht.

De tweede helft start niet best, we komen al snel op achterstand en daarnaast valt de ene speler na de andere speler uit met een pijntje of blessure. Mark, die zichzelf gestraft heeft voor het vergeten van de kleding en zodoende de eerste helft heeft toegekeken, speelt de tweede helft volle bak mee. Als opkomende laatste man weet hij twee doelpunten te maken. Helaas is het Peursum dat aan het langste eind trekt en met 4-6 wint. Na de wedstrijd lopen de teams heerlijke keuvelend van het veld, want het was een uiterst sportieve wedstrijd en zonder scheidsrechter prima verlopen. In de kleedkamer is het toch even stil na de onverwachte verliespartij en een aantal oud-spelers van ons vlaggenschip herkent deze stilte van toen iets te goed. Gelukkig zijn onze andere groene vrienden er ook en die beuren ons snel weer op. De grootste teleurstelling van de avond moet dan nog komen, want de douches blijken koud. De grappen over de uitgegeven miljoenen vallen dan al snel door de kleedkamer.

We begeven ons naar de kantine, maar deze is zonder kompas bijna niet te vinden, net als de wc's van de kleedkamer. In de kantine blijkt dat onze Piet, maar inmiddels hun Piet verantwoordelijk is voor het gebrek aan warmte van de douches. Gelukkig smaken de biertjes en bitterballen goed in de nieuwe industriële kantine van Peursum en zo hebben we al kijkende naar de Champions League een prima avond.