• Waar we de laatste maanden vrijwel alle trainingen en wedstrijden op kunstgras afwerken is het vandaag weer een keer tijd voor echt gras. Hoewel ze op Groot-Ammers ook beschikken over een kunstgrasveld, staan wij op het grasveld ernaast. Er is niets mis met een wedstrijd spelen op gewoon gras, want vroeger deden we niet anders. Helaas blijkt dat het veld afgelopen week is gebruikt als weiland, want het ligt er abominabel bij.

De wedstrijd start en de kinderen staan op scherp, want de eerste minuten zijn duidelijk voor Noordeloos. Julian weet dan ook het snel de weg naar de goal te vinden en laat het net even zo snel bollen,0-1. Als een blad aan een boom kantelt, de wedstrijd direct en komt Groot-Ammers beter in de wedstrijd. Benjamin staat gelukkig als een dijk te keepen en keert en vangt elke bal.

Uit de counter krijgen we een mooie kans om de voorsprong te vergroten. Aniek weet een schot van Julian zeer leep te verlengen en valt tegen de binnenkant van de paal. Helaas rolt de bal voorlangs de andere paal weer het veld in. De druk wordt door de tegenstander opgevoerd en zij komen even later verdiend op gelijke hoogte. De Bejamins weten als verdediger en keeper nog een paar keer een aanval te verijdelen en kort daarna weet Julian ons wederom op voorsprong te zetten. Fiene vangt de bal na een uittrap van de keeper behendig op en tikt de bal handig door. Dit is voor Julian een koud kunstje en maakt er 1-2 van. Kort voor rust vergeten we helaas even te verdedigen en staat het 2-2.

Daarna blijkt dat Danny vandaag een dubbelrol heeft en geeft het rustsignaal aan. Na de rust lijkt onze lucht langzaam uit de band te zijn gelopen en krijgt de thuisploeg kans op kans. Lauren weet gelukkig een hoop ballen te keren, maar toch komen we op een 3-2 achterstand. Uit een uitbraak aan de rechterkant laat Fiene zien wat hard werken is en weet de bal bij Julian te krijgen die ons toch weer naast Groot-Ammers weet te zetten.

Helaas is het daarna echt gedaan en vallen de doelpunten ons om de oren. Ze lopen dan ook eenvoudig uit naar een 6-3 voorsprong. Toch blijkt er nog een echte publiekspelers bij de JO9 rond te lopen, Dewi laat aan de linkerkant van het veld zien uitstekend met buitenkant rechts te kunnen dribbelen en passeert pardoes zo een aantal verdedigers. Helaas kan ze het niet omzetten naar een doelpunt. Zo eindigt de wedstrijd in een 6-3 nederlaag, maar is er hard gewerkt en met een beetje geluk had er zomaar meer ingezeten.

Tot volgende week.