• Vandaag mocht JO9 op eigen veld aantreden tegen de jongens en 1 meisje van SVW J09-2. Met een 9 tal spelers (Nomi speelde mee met JO10) werd de strategie doorgesproken in de kleedkamer.

Na de prima wedstrijd van vorige week had iedereen er weer zin in. De opstelling werd door Danny bekend gemaakt: Benjamin vd Dool startte op de goal, de verdediging werd gevormd door Benjamin Deelen, Isabel en Joel. Op het middenveld begonnen Dewi en Lauren en u raadt het al; Aniek begon op haar vaste plekje in de spits. Julian en Fiene begonnen langs de kant.

De wedstrijd was nog maar net begonnen of het enthousiaste team van SVW toverde met een mooie actie en prima schot de bal achter onze keeper, hoog in het doel; 0-1. De trainers kregen even een flashback naar de vorige keer dat we overlopen werden; het zal toch vandaag niet weer gebeuren. Maar niets bleek minder waar.
    Noordeloos JO9 rechtte de rug en pakte de draad goed op. Er werd kort op de man gespeeld, de ruimtes om te spelen werden kleiner voor de tegenstander waardoor ze er veel minder goed doorkwamen. Iedereen werkte goed mee. Isabel werkte hard in de verdediging, ze miste bijna geen bal vandaag. Joel strooide met tackles en goede ingrepen, Benjamin Deelen liet zien meer en meer het spelletje te gaan snappen. En als er dan een keer een verdwaalde bal doorheen kwam dan stond daar onze keeper Benjamin vd Dool, klein van stuk maar niet te passeren.

Als de verdediging de bal te pakken kreeg werd deze snel ingeleverd naar het middenveld waar met name Lauren er wel raad mee wist. Dewi hielp ook goed mee zodat we meerdere keren de richting van het doel van SVW op konden. Aniek had een paar kansjes om een doelpunt te maken maar ze wilden er niet in.

Nadat Julian en Fiene erin kwamen ging het nog beter lopen. Mooie acties werden opgezet en passjes gegeven. Zodoende kon Julian op aangeven van Benjamin en Aniek twee keer kort achter elkaar scoren; 2-1. Maar daarmee was het nog niet op, Julian scoorde daarna nog 2 keer waarvan de laatste mooi van afstand het doel van SVW inzeilde.

Ruststand 4-1.

Dat is een lekkere stand om naar de limonade te gaan. In de rust wisselde JO9 van keeper, Benjamin schoof door naar het middenveld en Julian ging keepen. Ook de tegenstander wisselde in de rust van keeper. De enige dame van SVW stond op het doel en die stond haar mannetje, euh vrouwtje wel.
    Benjamin kreeg een aantal kansen maar veel werden gered door de keepster. Een keer had ze het nakijken op een bekeken schot van Benjamin vd Dool; 5-1.

Ook in de tweede helft werd er goed gevoetbald. Rustig en goed georganiseerd werd de wedstrijd gespeeld. Leuk om te zien dat JO9 ook verdedigend steeds meer oog krijgt voor waar de tegenstander staat bij bijvoorbeeld een corner. Er wordt gekeken en goed positie gekozen.
    In een moment van verslapping scoorde de tegenstander nog wel de 5-2 na een snelle aanval vanaf eigen helft. Daarmee was de pijp wel leeg bij SVW. We gaan de winterstop dus in met een lekkere overwinning na een leuke wedstrijd.

De komende weken zult u onze bijdragen moeten missen, we begrijpen dat dit voor het grote lezerspubliek dat wij bedienen lastig kan zijn. Daarom hebben we Vincent bereidt gevonden om een uitgebreid verslag te maken na iedere training op woensdagmiddag.

We wensen u alvast fijne feestdagen en een goed en gezond 2022.