• De eerste wedstrijd van Noordeloos JO-9/1 staat vandaag gepland op Unitas in Gorinchem. De kinderen hebben minder last van het vroege opstaan dan enkele ouders. Vol enthousiasme wordt afgereisd naar Gorinchem om te voetballen tegen Unitas. Levi, Mees en Ryan hebben al vaker een echte wedstrijd gespeeld, voor NathanaĆ«l, Maud, Cas, Timo en Guus is het de eerste keer. Voor Guus is het een extra bijzondere dag, want hij is sinds gisteravond een extra grote broer voor zijn zusje geworden.

Eenmaal aangekomen op het sportpark blijkt de kleedkamer niet zo lekker te ruiken als op Noordeloos dus er wordt stevig in de neus geknepen. Tijdens het omkleden blijkt de een wat behendiger te zijn met scheenbeschermers en sokken, toch staan we keurig op tijd op het veld. Natuurlijk gaan we voor aanvang van de eerste wedstrijd eerst mooi op de foto. Onder een prachtig zonnetje starten we onze eerste wedstrijd.

We beginnen vol goede moed aan onze eerste wedstrijd. We zijn niet bang en proberen de bal al goed naar elkaar over te schieten. Onze tegenstander is ietsje ouder en heeft al vaker met elkaar gespeeld. We krijgen dan ook best wat doelpunten tegen, maar het mag de pret niet drukken. Ook in de tweede helft doen we heel goed ons best, maar de tegenstander is net ietsje beter. We doen er alles aan om te scoren, maar dit lukt nĆ©t niet. Ryan en Levi komen heel dichtbij. Bij de penaltyā€™s na de wedstrijd lukt het ons wel om te scoren.

Volgende week spelen we om 9.00 uur tegen Meerkerk in Noordeloos. Hopelijk tot dan!